|
Για αιώνες είχε στοιχειώσει τη σκέψη και την απληστία των Ευρωπαίων ο μύθος του Ελ Ντοράντο, που άλλοι έλεγαν πως ήταν ένας βασιληάς καλυμένος ολόκληρος με χρυσάφι, και οι πιό αισιόδοξοι ότι ήταν μια χρυσαφένια πόλη.
Η έκθεση Beyond El Dorando. Power and Gold in Ancient Colombia, που εγκαινιάζεται τις 17 Οκτωβρίου στο Βρετανικό Μουσείο έρχεται να αποκακλύψει την αλήθεια πίσω από τις διαδόσεις αιώνων.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν 200 αντικείμενα από το Μουσείο Χρυσού της Μπογκοτά, και 100 αντικείμενα από τις συλλογές του Βρετανικού Μουσείου. Στα εκθέματα αναδεικνύεται το προηγμένο τεχνικό επίπεδο των ιθαγενών μεταλλοτεχνιτών και το άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα με τη χρήση ενός κράματος χρυσού και χαλκού.
Η Σχεδία της Muisca, το κορυφαίο αριστούργημα του μουσείου. Θεωρείται εθνικός θησαυρός και δεν εξάγεται ποτέ για έκθεση απο τη χώρα. Είναι κατασκευασμένο με την τεχνική του χαμένου κεριού ως ένα ενιαίο κομμάτι από κράμα μετάλλου που περιλαμβάνει χρυσό σε ποσοστό 80% και χαλκό. Το ομοίωμα αποδίδει μια σκηνή από την τελετή του El-Dorado, δηλαδή της ενθρόνισης του αρχηγού των Muisca: επάνω σε μια σχεδία ταξιδεύουν στο κέντρο ο αρχηγός και γύρω του άλλοι συνοδοί. Σύμφωνα με το τελετουργικό των Muisca ο νέος αρχηγός κάλυπτε όλο το σώμα του με χρυσό και κρατώντας στα χέρια σμαράγδια και χρυσό βουτούσε στη λίμνη Guatavita για να τα προσφέρει στους θεούς. 600-1600 μ.Χ.
Κόσμημα στήθους με τη μορφή του ανθρώπου-νυχτερίδα. Sierra Nevada de Santa Marta, 900-1600 m.X. Δεξιά.Κόσμημα στήθους με ανθρωπόμορφα και ζωόμορφα χαρακτηριστικά. Περιοχή Tolima, 1ος αι. π.Χ.-700 μ.Χ.