• Ο ΒΑΣΙΛΗΑΣ ΤΩΝ ΜΠΙΧΛΙΜΠΙΔΙΩΝ

    Σάββατο, 03 Ιουλίου 2010

      Όταν οι ιστορικοί του μέλλοντος αποφασίσουν να ασχοληθούν με την οικονομική άνθιση της Μεγάλης Βρετανίας κατά την δεκαετία 1990 που διήρκεσε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας 2000, θα πρέπει να ερευνήσουν κάποιες πολύ χαρακτηριστικές συμπεριφορές εκείνης της παράξενης εποχής. Οπωσδήποτε μία κυρίαρχη συμπεριφορά της συγκεκριμένης δεκαετίας ήταν η ακραία επιδειξιομανής κατανάλωση ( conspicuous consumption ). Αυτοί που έδιναν τον τόνο σε όλο αυτό το πανηγύρι ήταν βεβαίως τα διάσημα ονόματα της διεθνούς βιομηχανίας του θεάματος. Ενδεικτικά αναφέρουμε Έλτον Τζον, Ντέιβιντ Μπέκαμ, Ελίζαμπεθ Χάρλει, Ναόμι Κάμπελ, Ελ Μακφέρσον, Χάιντι Κλουμ, Σάρα Φέργκιουσον, Όζι Όσμπορν. 

      Όλοι αυτοί και πολλοί ακόμη, ήταν πελάτες του ʼγγλου κοσμηματοποιού Theo Fennell που μεσουρανούσε εκείνη την περίοδο και είχε το προσωνύμιο “King of the Blings” ( Ο βασιληάς των μπιχλιμπιδιών). Ήταν άραγε το επιδεικτικό design των κοσμημάτων του Fennell που ταίριαζε γάντι με την εποχή και εξηγούσε την τεράστια απήχησή του, ήταν η φοίτησή του στο κολέγιο Ητον και η στενή του φιλία με πολλά μέλη της Αγγλικής αριστοκρατίας με τις ανάλογες διασυνδέσεις , ή μήπως ο μοέμ και απρόβλεπτος χαρακτήρας του. Γεγονός είναι πάντως πως στην μπιζουτιέρα πολλών σελέμπριτις και wannabe υπήρχαν κοσμήματα Fennell αξίας πολλών χιλιάδων λιρών έκαστο.
      Η ανέφελη πορεία διακόπηκε ξαφνικά στις αρχές του 2008 όταν ο Theo ανακοίνωσε στους εμβρόντητους θαυμαστές της δουλειάς του ότι εγκαταλείπει την εταιρία που είχε δημιουργήσει πριν 26 χρόνια. Η απόφαση αυτή  εξηγείται ίσως από την καλλιτεχνική φύση του Theo που βαρέθηκε να παριστάνει τον επιτυχημένο επιχειρηματία και ήθελε χρόνο για τις αναζητήσεις του. Την εταιρία ανέλαβε η Pamela Harper με πολλές περγαμηνές στο χώρο της υψηλής μόδας. Η φιλοδοξία ήταν να γίνει το όνομα Theo Fennel ένα έγκυρο διεθνές brand στο χώρο της υψηλής κοσμηματοποιίας, με την εξάπλωση του σε άλλες αγορές. Όμως τα πράγματα δεν ακολούθησαν αυτό το δρόμο. Μπορεί η εταιρία να ήταν υπερβολικά ταυτισμένη με τον ιδρυτή της, μπορεί να έπαιξε ρόλο η οικονομική κρίση που τότε ξεκινούσε στη Βρετανία, ίσως να ευθύνονται και οι χειρισμοί της Harper. Γεγονός είναι πάντως η μεγάλη πτώση τζίρου για την εταιρία κατά τον επόμενο χρόνο. Οι ζημιές ξεπέρασαν τα 3 εκ. λίρες και οι μέτοχοι αναζήτησαν και πάλι τον Theo και το μαγικό του ραβδί. Η επάνοδός του στην εταιρία πριν λίγους μήνες συνοδεύτηκε από μία ανανέωση στο προφίλ και την φιλοσοφία.
      “ Τα προηγούμενα χρόνια πολλές εταιρίες πολυτελών ειδών έχασαν εντελώς τον λογαριασμό εξαιτίας των υπερβολικών εξόδων. Πολλοί ρωτούν γιατί είναι κακό να έχει μία φίρμα 20 ωραία μαγαζιά σε όλο τον κόσμο? Είναι γνωστό πως όλο αυτό το πράγμα λειτουργεί αν πίσω από όλα υπάρχει ένα ισχυρό brand. Η διαφημιστική δαπάνη όμως για να το υποστηρίξεις είναι ιλιγγιώδης. Κατά τα άλλα, πάντα είχα την γνώμη πως ένα προιόν που πουλιέται στο αεροδρόμιο της Τουλούζης και συγχρόνως σε ένα υπερπολυτελές μαγαζί στην Αγία Πετρούπολη, απαξιώνεται. Αν ένα πολυτελές αγαθό είναι διαθέσιμο σε υπερβολικό βαθμό, υποβαθμίζεται”
       Η φιλοδοξία μου αυτή την περίοδο - συνεχίζει ο Theo Fennel -είναι οι άνθρωποι που εργάζονται στην επιχείρησή μου να είναι υπερήφανοι γι αυτό. Σχετικά με τα προιόντα που παράγουμε πιστεύω πως ένα όμορφο κόσμημα δεν υπάρχει για να διαλαλείς : Κοιτάξτε όλοι πόσο πλούσιος είμαι. Υπάρχει για να λές: Είναι υπέροχο αυτό το αντικείμενο. Δεν σου αρέσει και σένα?
       Οι συλλογές κοσμημάτων Theo Fennel που θα κυκλοφορήσουν ολοκληρωμένα το φθινόπωρο, θα περιλαμβάνουν σίγουρα και φθηνότερες σειρές. Η μείωση του κόστους δεν θα προέλθει από το design και την κατασκευή αλλά μόνο από το υλικό. Ο Theo δεν παραλείπει να υπογραμμίζει πόσο πολύ εκτιμάει το ασήμι σαν υλικό, και πόσο εξαιρετικές ιδιότητες έχει για την κατασκευή κοσμημάτων.
     

    δαχτυλίδι νεκροκεφαλή με διαμάντια
      Δαχτυλίδι νεκροκεφαλή και φίδι με μαύρα και διάφανα διαμάντια. Τιμή 11.500 Λίρες. Μπορεί να το χαρακτηρίσετε γκόθικ, μπορέι να το χαρακτηρίσετε σατανιστικό, μπορεί ακόμη να σας φαίνεται αποκρουστικό. Είναι πάντως το στυλ κοσμημάτων που σύστησαν τον Theo Fennell στο ευρύ κοινό. 



     

    Ο Theo Fennel σε φωτογραφία του 2007

    https://www.vogue.co.uk/jewellery/news/100629-theo-fennell-diffusion-line.aspx/Gallery,Misc/


     https://www.thisislondon.co.uk/lifestyle/article-23808473-the-king-of-bling-theo-fennell-on-the-lunacy-of-the-noughties.do

     

  • Πρόσφατα
    22-01-2022
    Ο ιστορικός ελληνικός οίκος κοσμημάτων Λαλαούνης συνεχίζει δυναμικά με νέες συλλογές κοσμημάτων. Στη...
    19-01-2022
    Από τον 3D σχεδιασμό στη 3D εκτύπωση και την υλοποίηση Εφαρμογή στο κόσμημα και στη μικρογλυπτική. ...
    17-01-2022
    Στη μελέτη που ακολουθεί οι συγγραφείς Α. Κύρη και Μ. Μαλικούτη αναλύουν την ιστορική πορεία του κο...
    17-01-2022
    Cleopatra's Vault, η νέα συλλογή κοσμημάτων της Αμερικανίδας Lauren Harwell Godfrey, ζωντανεύει ...
    16-01-2022
    Ένα βασικό εγχειρίδιο για χρήση των τεχνιτών σχετικό με τις Μεθόδους Μορφοποίησης και Διακόσμησης τω...