|
Το πανάρχαιο πρόβλημα των απομιμήσεων έργων τέχνης έχει γίνει στις μέρες μας μία πραγματική σπαζοκεφαλιά για τους συλλέκτες τους γκαλερίστες τους εκτιμητές και τους οίκους δημοπρασιών. Σε μια εποχή που οι τιμές πολλών έργων τέχνης είναι εκατομμύρια δολάρια, προφανώς υπάρχουν πολλοί που διαθέτουν ικανότητες και μέσα για να ξεγελάσουν την επίσημη αγορά της τέχνης.
Ένα τελευταίο αλλά ηχηρό κρούσμα ήταν η εκτίμηση του έγκυρου Γραφείου Πολιτισμού της Ρωσικής Ομοσπονδίας πως ο πίνακας «Οδαλίσκη» του Ρώσου ζωγράφου Κουστόντιεφ που πουλήθηκε το 2005 από τον οίκο δημοπρασιών Christies ήταν πλαστός. Η πώληση είχε γίνει τότε στην τιμή των 3 εκατομμυρίων δολαρίων. Η αξία του αντιγράφου αποτιμήθηκε στο 1/10 της αξίας του πρωτοτύπου.
Οι εκτιμητές έργων τέχνης στο Λονδίνο και σε άλλες πόλεις που υπάρχει ανθούσα αγορά της τέχνης, ισχυρίζονται πως από τα 10 έργα που φτάνουν στα γραφεία τους για εκτίμηση, τα 9 είναι πλαστά. Επειδή οι απομιμήσεις έχουν φτάσει σε πολύ ψηλά ποιοτικά επίπεδα, ο ασφαλέστερος τρόπος για να διερευνηθεί η γνησιότητα είναι η προέλευση του έργου. Από την άλλη μεριά οι οίκοι δημοπρασιών ασφαλίζουν τα έργα για την περίπτωση που αποδειχθεί η πλαστότητα εντός πέντε ετών και επιστρέφουν τα χρήματα στον αγοραστή.
https://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601120&sid=aOYnxFMb7O34&refer=muse%3E