|
Η ιστορία είναι παλιά : Σε τι διαφέρει ο έλληνας χωρικός από τον γερμανό? Όταν ο γείτονας του γερμανού αγοράσει γαϊδούρι, θα βάλει και αυτός τα δυνατά του για να αποκτήσει ένα (προτεσταντική ηθική). Όταν ο γείτονας του έλληνα χωρικού αγοράσει γαϊδούρι, αυτός θα παρακαλάει να ψοφήσει το γαϊδούρι του γείτονα (οθωμανική κουτοπονηριά).
Ενώ οι έλληνες είναι εργατικοί, μορφωμένοι και κοσμοπολίτες, συγχρόνως είναι καθ’ έξιν κομπιναδόροι. Θεωρείται ικανότητα σε αυτή τη χώρα να βγάζεις χρήματα που έχουν και άρωμα κομπίνας. Όπως έλεγε και ο Ζάχος Χατζηφωτίου, στην Ελλάδα αν φας τα λεφτά του πατέρα σου θεωρείσαι ρεμάλι, αν φας τα λεφτά του κράτους (δηλαδή των διπλανών σου) θεωρείται μάγκας. Είναι αλήθεια πως σαν κοινωνία δεν διαθέτουμε το χάρισμα της αλληλεγγύης και της κοινωνικής ευθύνης. Και ούτε το κράτος είναι ικανό να σταματήσει αυτούς που προσπαθούν να «την φέρουν» στους άλλους.
Η ιστορία με το ΤΕΜΠΕ που περιγράφει ο Θ. Μαυρίδης στο www.capital.gr είναι μία τυπική ιστορία, που όποιος ζει σε αυτή τη χώρα ξέρει πως υπάρχουν πάρα πολλοί που σκέφτονται με αυτό τον διεστραμμένο και αντικοινωνικό τρόπο. Ο έξυπνος τίτλος του άρθρου, παραφράζει την απαξιωτική έκφραση O tempora O mores! (Τι καιροι, τι ήθη!) την οποία είχε απευθύνει ο Κικέρων σταν Κατιλίνα που είχε προσπαθήσει να τον σκοτώσει.