• Λόγια του πάγκου

    Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2014

    Η ειδικευμένη δημοσιογράφος του περιοδικού Professional Jeweller συνάντησε τρεις ανθρώπους που εργάζονται σε υπεύθυνες θέσεις στην παραγωγή του κοσμήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι συζητήσεις είχαν σκοπό να εντοπίσουν τα θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους του κοσμήματος σήμερα.

    Ο S.J. Barnard είναι υπέυθυνος παραγωγής σε εταιρία κοσμημάτων.
    P.R. Ποιά είναι η πίο μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζετε στη δουλειά σας
    S.J. B. Το Κόστος. Κάποτε οι τεχνίτες δούλευαν ατέλειωτες ώρες και ετοίμαζαν περίτεχνες χειροποίητες κατασκευές. Τώρα το στυλ της δουλειάς είναι τελείως διαφορετικό, η παραγωγή γίνεται με χύτευση και χρησιμοποιούμε μεγάλες πέτρες για να διακοσμούμε τα κοσμήματα.
    P.R. Ποιά καινοτομία των τελευταίων χρόνων επέδρασε περισσότερο στη δουλειά σας
    S.J. B. Το Weder. Είναι ένα μηχάνημα που κάνει εύκολα και αποτελεσματικά συγκολήσεις στα μέταλλα, με τη βοήθεια του laser. Οι συγκολλήσεις που κάνουμε με αυτό το μηχάνημα είναι απόλυτα σωστές χωρίς να διακινδυνεύουμε την πέτρα όπως γινόταν παλαιότερα. Για μένα το welder είναι μία πραγματικά πολύτιμη συσκευή.
    P.R. Εργάζεστε σε μία εταιρία που παράγει κοσμήματα με διαμάντια. Ποιές αλλαγές παρατηρείτε στις προτιμήσεις του κόσμου τα τελευταία χρόνια.
    S.J. B. Η κυριαρχία της πλατίνας. Πριν λίγα χρόνια πλατίνα χρησιμοποιούσαμε στο 20% των κοσμημάτων μας. Σήμερα το νούμερο αυτό έχει αντιστραφεί και τα πλατινένια κοσμήματα είναι το 80% των κοσμημάτων που παράγουμε.

    Andrew Berry, ιδρυτής της Atthebench.com (Εταιρία online διδασκαλίας κοσμήματος)
    P.R. Έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στα εργαλεία που χρησιμοποιεί στον πάγκο του ένας χρυσοχόος τα τελευταία χρόνια ?
    A.B. Όσον αφορά τα εργαλεία του πάγκου η εξέλιξη είναι αργή, αλλά δίπλα στον πάγκο οι αλλαγές είναι τεράστιες. Οι βασικές τεχνικές και τα εργαλεία στον πάγο είναι τα ίδια για αιώνες. Αυτό το συμπεραίνουμε εύκολα βλέποντας τα εξαιρετικά περίτεχνα κοσμήματα που φτιάχτηκαν πολλούς αιώνες πριν.
    Ένα εργαλείο που επιτάχυνε τη δουλειά στο εργαστήριο, είναι το welder. Το welder δεν αντικατέστησε το φλόγιστρο για τις συγκολλήσεις, αλλά κάνει τη δουλειά της συγκόλλησης γρήγορα και αυτό είναι σημαντικό.

    P.R. Πως έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια η διαδικασία της παραγωγής?
    A.B Αυτό που έχει φέρει τα πάνω κάτω τα τελευταία χρόνια είναι η τεχνολογία CAD-CAM και οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές.
    Εγώ που είμαι ένας παραδοσιακός τεχνίτης του πάγκου, όλο και αναβάλλω να ξοδέψω 5000 λίρες για να αγοράσω το Matrix και το Rhino Gold (σχεδιαστικά προγράμματα), και να ξοδέψω στη συνέχεια πολλές εβδομάδες για την εκμάθησή τους.
    Σχετικά με τα κοσμήματα που δημιουργούνται από τα σχεδιαστικά προγράμματα πρέπει να επισημάνουμε πως αν δεν υπάρχει ένας ικανός σχεδιαστής, τα προγράμματα παράγουν βαρετά και αναγνωρίσιμα κοσμήματα. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και περισσότερο τα κοσμήματα των μεγάλων εταιριών μοιάζουν μεταξύ τους.
    P.R. Σχετικά με την δική σου επιχείρηση της on line διδασκαλίας κοσμήματος, ποιοί είναι αυτοί που απευθύνονται σε σας.
    A.B. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο επαγγελματίες χρυσοχόοι απευθύνονται σε μας, παρά νέοι μαθητές. Οι τεχνίτες έχουν ανάγκη να μαθαίνουν νέες τεχνικές και να έρχονται σε επαφή με τη σημερινή πραγματικότητα της δουλειάς τους. Ένα σημείο στο οποίο επικεντρωνόμαστε είναι να τους δείχνουμε τρόπους να μειώνουν τους χρόνους στις τεχνικές που ήδη χρησιμοποιούν. Αυτό τους κάνει πιό παραγωγικούς και εξοικονομούν χρήματα.

    Sarah Heulwen Lewis Σχεδιάστρια κοσμημάτων με προγράμματα CAD-CAM

    P.R. Πως ξεκίνησε η καριέρα σου σαν σχεδιάστρια κοσμημάτων
    S.H.L. Από μικρή είχα ενδιαφέρον για το design και την τεχνολογία. Σπόυδασα Εφαρμοσμένες Τέχνες και Κόσμημα και πήρα master στη μόδα στο London College of Fashion Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου αντιλήφθηκα την μεγάλη μετάβαση η οποία ήταν σε εξέλιξη. Δηλαδή την εισβολή της τεχνολογίας στη σχεδίαση και την παραγωγή κοσμημάτων. Η διπλωματική μου εργασία ήταν κοπές σε μέταλλο και δέρμα με τα προγράμματα CAD αλλά είχα ήδη αντιληφθεί τις εφαρμογές των προγραμμάτων τρισδιάστατης σχεδίασης και των τρισδιάστατων εκτυπωτών στον τρόπο που θα φτιάχνονται τα κοσμήματα στο μέλλον.
    P.R. Ποιά είναι η πιό σημαντική εξέλιξη τον τελευταίο καιρό στην παραγωγή των κοσμημάτων.
    S.H.L τα προγράμματα σχεδίασης βελτιώνονται συνεχώς, αλλά η πιό σηματική εξέλιξη είναι η διείσδηση των τρισδιάστατων εκτυπωτών. Γίνονται όλο πιό φτηνοί και προσβάσιμοι. Σταδιακά γίνεται πιό προσβάσιμη και η τεχνολογία της τρισδιάστατης σάρωσης (3d scanning). Με αυτή αντικείμενα από τη φύση θα ενταχθούν στη σχεδιαστική διαδικασία.

    P.R. Οι σχεδιαστές κοσμημάτων ανεβάζουν ψηλά τον πήχη επειδή έχουν τη βοήθεια των προγραμμάτων CAD?
    S.H.L Οι σχεδιαστές πάντα έχουν την τάση να εξερευνούν τα όρια. Τα πιό ενδιαφέροντα αποτελέσματα προκύπτουν από ανθρώπους που έχουν αντίληψη της διαδικασίας παραγωγής του κσομήματος και όχι από αυτούς που είναι πολύ καλοί στο CAD.

  • Πρόσφατα
    22-01-2022
    Ο ιστορικός ελληνικός οίκος κοσμημάτων Λαλαούνης συνεχίζει δυναμικά με νέες συλλογές κοσμημάτων. Στη...
    19-01-2022
    Από τον 3D σχεδιασμό στη 3D εκτύπωση και την υλοποίηση Εφαρμογή στο κόσμημα και στη μικρογλυπτική. ...
    17-01-2022
    Στη μελέτη που ακολουθεί οι συγγραφείς Α. Κύρη και Μ. Μαλικούτη αναλύουν την ιστορική πορεία του κο...
    17-01-2022
    Cleopatra's Vault, η νέα συλλογή κοσμημάτων της Αμερικανίδας Lauren Harwell Godfrey, ζωντανεύει ...
    16-01-2022
    Ένα βασικό εγχειρίδιο για χρήση των τεχνιτών σχετικό με τις Μεθόδους Μορφοποίησης και Διακόσμησης τω...