• ΧΡΥΣΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΑΛΧΗΜΕΙΑ - ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ

    Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2009

      Η ιδέα της χρυσοποιίας γεννήθηκε στην αρχαία Αίγυπτο. Είναι η «Τιμία και Ιερά τέχνη» για την οποία έγραφαν τεχνικές και συνταγές , οι μεταλλουργοί- ιερείς ,στις στήλες των Αιγυπτιακών Ναών. Οι μυστικές συνταγές αυτής της εμπειρικής χρυσοποιίας, διασώθηκαν από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και από Βυζαντινούς ερευνητές. Ο M. Berthelot, ο σπουδαίος Γάλλος ακαδημαϊκός, χημικός και φιλόσοφος, συγκέντρωσε αυτές τις πραγματείες και τις εξέδωσε το 1887 με τον τίτλο Collection des Alchimistes Grecs. Οι εργασίες αυτές του Berthelot είναι πρώτες αναφορές στις πραγματικές απαρχές της χημείας, και ξεδιαλύνουν την αχλύ του μύθου και της παραφιλολογίας. Τα Αιγυπτιακά κείμενα, αναφέρονταν στην κατεργασία του χρυσοφόρου μεταλλεύματος και την εξαγωγή από αυτό, του καθαρού χρυσού. Η εργασία αυτή, απαιτεί την χρήση κάποιων συλλιπασμάτων, δηλαδή, κάποιων ουσιών που μεσολαβούν για να αποσπαστεί ο χρυσός από το μετάλλευμα. Μία τέτοια ουσία είναι ο μόλυβδος. Το γεγονός αυτό ήταν και η αφετηρία των προσπαθειών της χρυσοποιίας, όπου η προσπάθεια μετατοπίστηκε στην μετουσίωση του μολύβδου σε χρυσό. Η θεία και ιερή θεωρούμενη αυτή γνώση, ήταν προνόμιο των ιερέων, και η αποκάλυψή της σε αμύητους τιμωρείτο με την ποινή του θανάτου.

     


    Με το όνομα Ερμής Τρισμέγιστος, ονομάστηκε στην Ελληνική γλώσσα ο Αιγυπτιακός θεός Θωθ. Τρισμέγιστος σημαίνει τρεις φορές μέγιστος, και σε αυτόν αποδόθηκαν πάμπολλα έργα της εσωτερικής φιλοσοφίας που γράφτηκαν στην ελληνική γλώσσα, από τον 2ο αι. π.Χ., μέχρι και τον 2ο αι. μ.Χ. Από το όνομά του πήρε το όνομά της και η λεγόμενη Ερμητική φιλοσοφία. Κατά την παράδοση, όλη η ανθρώπινη γνώση πριν τον κατακλυσμό, είχε γραφτεί σε δύο στήλες. Την μία στήλη, ανακάλυψε μετά τον κατακλυσμό και έδωσε στους ανθρώπους ο Ερμής Τρισμέγιστος, και την δεύτερη ο Πυθαγόρας. Ο Ερμής παρέδωσε στους ανθρώπους τον Σμαραγδένιο Πίνακα (Tabula smaragdina) .Πάνω στον πίνακα είναι γραμμένες οι δώδεκα εντολές της Αλχημιστικής βίβλου: «Αληθές, Αληθέστατα, Αδιάψευστο, Βέβαιο. Αυτό που βρίσκεται πάνω είναι αυτό που βρίσκεται κάτω, και αυτό που βρίσκεται κάτω είναι αυτό που βρίσκεται πάνω, για να τελειωθούν τα έργα του Ενός.» Στο χαρακτικό φαίνεται ο Ερμής, με τα σύμβολα του χρυσού και του αργύρου, (ήλιος και σελήνη) τα οποία ενώνονται με την μεσολάβηση του πυρός. Από το βιβλίο του 1624 Viridarium Chymicum, του Stolcius von Stolcenberg.

      Οι πάπυροι και τα βιβλία που περιείχαν τις συνταγές και τα υπόλοιπα στοιχεία της χρυσοποιίας, κάηκαν κατ΄ εντολήν του Διοκλητιανού. Ο αυτοκράτορας πίστευε ότι οι ιερείς μπορούσαν να κατασκευάζουν απεριόριστες ποσότητες χρυσού και ήθελε να αποτρέψει την χρηματοδότηση με αυτό τον χρυσό, της εξέγερσης που είχε ξεσπάσει την εποχή εκείνη στην Αίγυπτο.

      Το έγκλημα του Διοκλητιανού ακολούθησαν άλλα πολύ μεγαλύτερα εγκλήματα, εναντίον της παγκόσμιας πνευματικής κληρονομιάς, από τους βυζαντινούς αυτοκράτορες Θεοδόσιο και Ιουστινιανό, οι οποίοι συστηματικά και με μένος κατέστρεψαν το μεγαλύτερο μέρος της τεράστιας πνευματικής δημιουργίας των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και των υπολοίπων λαών του αρχαίου κόσμου καίγοντας τα βιβλία τις βιβλιοθήκες , και εξοντώνοντας τους ιερείς και τους σοφούς. 

    http://www.arxaiologia.gr/assets/media/PDFofIssues/4783.pdf

    http://www.arxaiologia.gr/assets/media/PDFofIssues/4786.pdf
     

  • Πρόσφατα
    25-05-2017
    Η Sybille Umlauf γεννήθηκε στο Stettin της Πολωνίας και ζει στο Βερολίνο. Τα υλικά που χρησιμοποιεί...
    19-05-2017
    Η Ming Lampson επί 30 χρόνια κατασκευάζει κοσμήματα επί παραγγελία στο εργαστήριό της που βρίσκεται ...
    16-05-2017
    Ο ετήσιος διαγωνισμός κοσμήματος Saul Bell που γίνεται στις ΗΠΑ προσελκύει επίλεκτα έργα από σημαντι...
    02-12-2016
    Η συνεργασία του δανέζικου οίκου Georg Jensen με την Ιρανή αρχιτέκτονα Zaza Hadid διακόπηκε από τον ...
    17-10-2016
    Τα ορυκτά έχουν χρώμα, λάμψη και αρμονία ώστε κάθε επεξεργασία να είναι περιττή. Δαχτυλίδι ασημένιο ...